مجله بانیبر

مجله تکنولوژی و علمی بانیبر

مجله بانیبر

مجله تکنولوژی و علمی بانیبر

مجله بانیبر

باهم رشد کنیم.

  • ۰
  • ۰

با علائم سکته مغزی آشنا شوید!

 

علائم سکته مغزی را شناختن و آگاهی پیدا کردن از نشانه هایی که ممکن است قبل از سکته مغزی به سراغمان بیاید ، در پیشگیری کردن از بروز سکته کمک زیادی خواهد کرد. علائم سکته مغزی در ابتدا شامل انحراف صورت ، فلج یک سمت بازو و اختلال در تکلم می باشد که اگر در خود و یا اطرافیانمان متوجه این علائم شدیم باید به سرعت با اورژانس تماس گرفته تا بیمار به اولین بیمارستان منتقل شود.

 

زمان طلایی بعد از بروز علائم سکته چقدر است؟

 

زمان طلایی برای درمان سکته بعد از مشاهده علائم سکته مغزی ، با استفاده از روش های دارویی حدود 4 ساعت و نیم و با کمک روش های مکانیکی حدود 6 الی 8 ساعت است. بنابراین زمان در درمان سکته مغزی حاد بسیار تعیین کننده است چرا که سکته مغزی اولین عامل ناتوانی بیماران در کشور و دومین عامل مرگ و میر بیماران به علت اختلالات عروقی است.

عدم آگاهی در نحوه برخورد مناسب با بیماران سکته مغزی باعث شده تا بیشتر این بیماران بعد از گذشت زمان طلایی یعنی بعد از شروع علائم مراجعه کنند .

 

سکته مغزی چیست؟

سکته مغزی در اثر اختلال در خون رسانی به بخشی از مغز به وجود می آید. این اختلال علل مختلفی دارد که از جمله ی آن می توان به پارگی رگ خونی و یا مسدود شدن رگ اشاره کرد. این عارضه در صورت تشخیص به موقع قابل پیشگیری خواهد بود. در ادامه شما با مهم ترین علائم سکته مغزی آشنا خواهید شد.

 

مهم ترین علائم سکته مغزینشانه ها و علائم سکته مغزی

 

  • خستگی

خستگی ناگهانی و طولانی مدت ممکن است از علائم سکته مغزی باشد که معمولا مورد توجه فرد قرار نمیگیرد و نادیده گرفته می شود.

  • بی حسی ناگهانی یا ضعف در عضلات دست، صورت و پا (خصوصا یک طرف از بدن) نیز از علائم سکته مغزی است
  • گیجی ناگهانی یا اختلال در صحبت کردن و فهمیدن حرف های دیگران
  • اختلال دید ناگهانی در یک یا هر دو چشم از علائم سکته مغزی است
  • اختلال حرکتی ناگهانی یا سرگیجه، از دست دادن تعادل یا مشکل در بر قراری هماهنگی

 

 

اگر هر یک از این علائم سکته مغزی را در خود و یا دیگران مشاهده کردید، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید زیرا ثانیه ها مهم بوده و عکس‌العمل به موقع زندگی فرد را نجات می‌دهد.

 

اگر با این علائم مواجه شدم چه کاری انجام دهم؟

 

اگر شما و یا کسی در اطرافتان دارای علائم سکته بود سریعا با اورژانس تماس برقرار کنید. درمان سریع می تواند زندگی شما را نجات دهد یا شانستان را برای بهبودی کامل افزایش دهد.

 

پزشک یا متخصص مغز و اعصاب شما می تواند خطر ابتلا به سکته را در شما ارزیابی کند و به شما در کنترل عوامل خطر کمک کند. گاهی اوقات افراد قبل از سکته مغزی،علائم هشدار دهنده آن را تجربه می کنند.

  • ۹۸/۰۳/۳۰
  • نازنین شاهین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی